۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

جنبش نوین در سرزمین کهن



( و کسی خواب مرا خواهد دید و اندیشه ام را خواهد سرود )    کوروش کبیر


تاریخ و فرهنگ هر ملتی بعنوان اصالت و سابقه آن کشور محسوب میشود و وجود نام آوران و اندیشمندان و حماسه سازان همراه با پیشینه ارزنده بعنوان گنجینه ای ارزشمند بشمار می آید البته در کنار هر نکات مثبت موضوع های منفی هم وجود دارد همانگونه که شکست ها و پیروزی ها مهم است و در سوابق تاریخی بعنوان افتخار یا ناکامی بیان میگردد اما سخت ترین خاطره ها و سابقه های تاریخ همانا بی هویتی افرادی است که یا بیگانه بوده اند یا بیگانه پسند و در مقابل هنرمندان و نو آوران و راست کرداران ایستادند و با ابزارهای قدرت و ثروت برآنان تاختند که یادآوری آن بسیار درد آور  است .
بر کسی پوشیده نیست که سرزمین ایران از دیر باز مرکز پیدایش و گسترش علم و هنر و نوآوری بوده و همواره به داشتن استعداد های درخشان و دلاوران جنگاور و باهوش مفتخر بوده است و حتی در این عصر و زمانه نیز آثار و نشانه های آن را نه تنها در داخل کشور بلکه در سرتاسر جهان مشاهده میکنیم . و اینک شخصی از این مرز و بوم با پشتکاری فراوان و اراده ای خلل ناپذیر دست بکاری بزرگ و ابداعی جذاب در زمینه هنرهای رزمی زد که یادآوری حماسه های دلیران ایران زمین را زنده میکند . کسی که نه فقط در بیان و شعار بلکه در عملی پسندیده توانست مجموعه ای زیبا و ارزنده را بنیان نهد که در تار و پود آن از فرهنگ خودی و نمادهای قومیت های ایرانی استفاده نمود و با علم روز ورزش و تربیت بدنی , جالب ترین و پیچیده ترین حرکات رزمی را ابداع نماید . 
آری استاد عبدالحمید باقریان جمنانی (یکیتا) با دقت و مهارت خاص اقدام به پایه گذاری ورزشی نمود که در آن بجای کلمات نا مانوس خارجی از واژه های اصیل ایرانی و پارسی استفاده نمود و تمامی آداب و رسوم و قوانین آن را با فرهنگ والای اسلامی و ملی آمیخته نمود و پوشش رسمی آن را طبق لباس رزم ایرانیان باستان طراحی و آراسته کرد .
او از اصالت ایرانی و جایگاه ویژه توانایی های ملی خواند و از پیشینه غنی تاریخ سرزمینمان گفت , آنچنان با سخنانی رسا و اعمالی شایسته و برخوردی محبت آمیز پیش رفت که هر شاگرد و هواداری مجذوب این استاد محبوب گردیدند و تلاشهای شبانه روزی و حسن سابقه و اخلاق نیکویش همواره الگویی برای جوانان بود .
او جوانان را در قطعه ای سبز از سرزمین سبز گرد هم آورد و سرود آزادگی و درستی و راستی را آموخت و با سخنان شیوایش توانست جوانان پاک ایران زمین را هم آوا و آشنا با فرهنگ و اصالت ملی نماید و در گسترش آیین والای آسمانی همتی والا نمود .
در سرزمینی که جای جای تاریخ پرافتخارش نشانه های حماسه و ایثار و علم و هنر و نوآوری مردمان غیرتمند و دلاورش هویداست , فردی با همتی والا توانست عمق فرهنگ و هویت ملی را در مجموعه ای جذاب و پسندیده نشان دهد و در راه اهداف والایش سختی ها و رنج های فراوانی را تحمل نمود و آنچنان با کوشش ها و تلاشهای جانفرسا در مسیر اهداف پسندیده پیش رود که مصلحت و جوانی و امکانات خود را در این راه صرف و هزینه نماید .
او توانست حقیقت فرنگ غنی و آداب نیک و شایسته ایران و ایرانی را بطور ماهرانه ای در قالب یک رشته ورزشی جای دهد و با یادآوری و زنده کردن اصالت ملی و بومی زیباترین هنر رزمی جهان را پایه گذاری نماید . او نه تنها از واژه های زیبای پارسی و ایرانی در این هنر نوین بهره برد بلکه با مهارت ویژه ای توانست واژه های شیوای ملی را با محتوای عارفانه و آیین یکتا پرستی بیاراید .
او از فرهنگ و تاریخ پرافتخار این سرزمین گفت و به جوانان این مرز و بوم اصول رزم و حماسه را با رعایت اصول جوانمردی آموخت . او از بزرگان دینی و ملی مان گفت و در کرداری ارزنده مسیر درستی و راستی را به شاگردانش آموخت . او از پیامبران و پیشوایان گفت و حقیقت روشن مسیر راستین را بیان داشت . او با سخنان دلنشین خود از الگوه های مذهبی و ملی برای جوانان خواند و از آنان خواست تا خود را به بهترین الگوه های ستوده تاریخ آشنا و همراه نمایند . او از مولا علی (ع) و یاران باوفای فرزندانش گفت و بر این گفته ها استوار ماند . او از کوروش کبیر و بزرگی و منش آزادیخواهانه اش گفت و شاگردانش را به جایگاه واقعی آزاد اندیشان میهن آشنا ساخت . او از دلاورهای اقوام ایرانی در جای جای میهن عزیزمان گفت و مقاطع مختلف و ایستادگی و حماسه هایشان را بیان داشت . او از مهد و پیدایش علم و هنر و نوآوری گفت و افتخار بزرگ تاریخی ایران زمین که هر ایرانی پاک سیرت و آزاده به آن میبالد خواند . او در کنار طبیعت آوازی بلند و رسا از نغمه های امید خواند و با بیانی افتخار آمیز از گذشته , نوید فردایی بهتر با تلاش امروز را سر داد , او نه به شعار و گفتار بسنده کرد و نه به نام و نان وابسته گشت بلکه با شجاعت و شهامتی بی نظیر آشکارا از نامهای زیبا و بزرگان و نام آوران والا خواند و همواره بر هدف و سخنان خود استوار ماند .
او توانست حرکت در مسیر درستی و راستی و آمیختگی رفتار و گفتار  با فرهنگ و آداب نیک و پسندیده در وجود احساس جوانان همراه نماید . او توانست آوای بلندی از مهر و دوستی در کنار آمادگی و توانایی و آگاهی بخواند و مفتخر بر این کار نیک باشد . او غیرتمندانه تلاش کرد و صبورانه ایستادگی و مقاومت کرد اما ....

۳۰ نظر:

  1. امیدواریم بیاد روزی که اندیشه های کوروش بزرگ هم پیاده شه و اون شکوفایی رو دوباره ببینیم

    پاسخحذف
  2. چه دقت نظر جالبی

    پاسخحذف
  3. این مجموعه این همه مزیت و خوبی با خودش داره اونوقت باهاش این همه دشمنی میکنند چرا ؟

    پاسخحذف
  4. چه نگاه تاریخی قابل توجهی . ممنون میشم بیشتر از رویه تاریخی ورزشتون بگین

    پاسخحذف
  5. با سلام
    ایران برای ساخته شدن دوباره اش نیاز به بزرگمردی چون کوروش کبیر دارد تا با اندیشه ی پاک و همت والایش بهار و زندگی نو را به این دیار پاک هدیه دهد.

    پاسخحذف
  6. چنین شخصی و چنین اشخاصی چقدر لایق ستایش و احترامند ولی روزگار باهاشون چها که نمیکنه

    پاسخحذف
  7. سلام،آخه دلیل این همه دشمنی و کینه توزی نسبت به فردی که این چنین دلسوزانه برای گسترش تمدن و فرهنگ این کشور زحمت میکشه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  8. متاسفانه امروزه مردم کشور ما دو گروه شدند یک گروه فقط از ایران باستان میگویند و کوروش و گروه دیگر تنها از اسلام میگویند بدون آنکه اشاره ای اندک به فرهنگ و تمدن عظیم گذشتمان داشته باشند.
    چیزی که بعد از خواندن نوشته های این وبلاگ برام جالب بود این بود که این استاد رزمی از هر دوی آنها گفته و جوانان این سرزمین را با اندیشه ها و کردار همه آن بزرگان آشنا ساخته،هم از جوانمردی ها و بزرگ منشی های مولا علی گفته و هم از نیک اندیشی و پاک منشی کوروش کبیر.

    پاسخحذف
  9. من به نوبه خودم به عنوان یه ایرانی که در غربت زندگی میکنه از زحمات این عزیز و دیگر عزیزان میهن دوست و وطن خواه تشکر میکنیم

    پاسخحذف
  10. دلم برای کشورم میسوزد مشتی انسان نامرد مثل ملخ به جان باغ سبز کشورم افتادند و آنرا تبدیل به کویری بی آب و علف نمودند، ومن تنها امید به باغبانی چون یکیتا دارم که بهار و سرسبزی را به این باغ خزان دیده برگرداند...

    پاسخحذف
  11. امیدوارم روزی بتونیم از طریق ورزش بومی خودی و ملیمون حرف برای گفتن توی دنیا داشته باشیم

    پاسخحذف
  12. جالبه، فردی با این ویژگی های والا و با داشتن آموزشگاه رزمی آنهم در جنگل های طبرستان!!!
    آیا ایشون همانی هستند که پیشینیانمان وعده اش را داده بودند؟

    پاسخحذف
  13. چه تاریخی داشتیم ما و چه عظمتی ولی حیف که ...

    پاسخحذف
  14. خوبه باز تاریخ پر افتخار داشتیم و به اینجا رسیدیم . وگرنه معلوم نبود چی می اومد به روزمون !!!!!!!!!

    پاسخحذف
  15. افسوس که ایران ما با آن همه شکوه و بزرگی،هم اکنون در دست یک گروه گرگ و لاشخور اسیر شده.

    ایزادا سرزمینمان را در سریع ترین زمان ممکن و به دست یکی از برترین های خلقت از شر اهریمنان برهان
    آمین

    پاسخحذف
  16. منتظر سرودن اندیشه کوروش بوسیله اشخاص هستیم.

    پاسخحذف
  17. به امید روزی که اندیشه های والای کوروش کبیر که همانا پاک بودن و پاک زندگی کردن هست در کشور ما پیاده شه.
    ان شالله

    پاسخحذف
  18. ایشالله روزی فرا برسد که استاد یکیتا اوا را سر بدهد و جهان پر از اندیشه کوروش بشود.

    پاسخحذف
  19. امیدوارم که بالاخره جنبش نوینی در سرزمین کهن ایران رخ دهد.

    پاسخحذف
  20. یعنی میشه که ما دوباره به اون شکوه و عظمت گذشتمون برگردیم...

    پاسخحذف
  21. من که اصلا باورم نمی شه که کسی بتونه اندیشه های والای کوروش کبیر رو دوباره تو ایران پیاده کنه

    پاسخحذف
  22. ای کوروش کجایی که ببینی اهریمنان چه بر سر سرزمین پاک و مقدست آوردند...

    پاسخحذف
  23. ما منتظر قیام ذوالقرنین زمان خود هستیم...

    پاسخحذف
  24. خیلی وقته که تو این مملکت یادی از بزرگان و قهرمانان گذشته نمیشه.
    وظیفه همه ماست که یادشان را گرامی بداریم و به تاریخ و تمدن نیاکانمان افتخار کنیم.

    پاسخحذف
  25. داشتن این تاریخ و تمدن باعث افتخار هر ایرانی هستش

    پاسخحذف
  26. آخه کجای دنیا با کسی که جوانهای کشورش رو به خوبی و نیک کرداری فرا می خواند و اونها رو با بزرگان و نام آوران گذشته آشنا می کند اینگونه رفتار می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  27. حاکمان و مردم گذشته ما با درست کرداری خویش نامی نیک در تاریخ از خود به جای گذاشتند اما آیندگان از حاکمان جور زمانمان جز به زشتی یاد نخواهند کرد

    پاسخحذف
  28. امیدوارم که روزی هم اندیشه ها و سنتهای امامانمان و هم آیین و فرهنگ گذشته سرزمینمان در کشورمون پیاده شه

    پاسخحذف
  29. درود بر آنانی که از بزرگانی چون مولا علی و کوروش کبیر یاد می کنند و نامشان را در اذهان زنده نگه می دارند.

    پاسخحذف
  30. با سلام و وقت بخیر
    شعر بسیار جالبیست
    هرگز نخواب «کوروش» / ای مهر آریایی / بی نام تو وطن نیز / نام و نشان ندارد.

    واقعا گل گفتین

    پاسخحذف