۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

فشار فزاینده بر رزمگاه کماندو ایران


روستایی در ایران که از امکانات برق  _ آب _ تلفن _ گاز _ جاده محروم بوده و به ساکنانش یارانه تعلق نگرفت

با نگاهی گذرا به تاریخ و علل پیشرفت کشورهای توسعه یافته درمیابیم که در جوامعی که هنرمندان و نوآوران آزادانه به فعالیت پرداختند و خلاقیت و استعدادهای درخشان را بها داده و حمایت نموده اند به پیشرفت های بزرگی دست یافتند . البته شاید الگو بردازی از برخی زمینه های علمی و هنری مسیری برای توسعه بوده باشد اما همواره تقلید و کپی برداری از آثار دیگران آثار مخربی همچون فرونشاندن استعدادها و خاموش کردن خلاقیت های بومی و ملی بوده است. این موضوع میتواند در هر زمینه ای وجود داشته باشد , چه موارد فنی و تکنولوژی و چه امور علمی و هنری و ورزشی و غیره . اما در هر حال زمینه پیشرفت واقعی از بروز استعدادهای درخشان و ابتکار و اختراع توسط نیروهای خلاق هر کشور میباشد که در بلند مدت موجب تقویت پایه های علمی و هنری گردیده و سبب گسترش روح خلاقیت و توان نوآوری نیروهای بالقوه هر ملتی میشود و مهمتر از همه اینکه افتخاری بزرگ محسوب خواهد شد .
اینک با اشاره ای گذرا به موارد یاد شده در خصوص ابداع یک حرکت عظیم فرهنگی ورزشی تحت عنوان رزمگاه کماندو ایران که توسط یک جوان ایرانی و استوار بنام استاد عبدالحمید باقریان جمنانی ( یکیتا ) برای نخستین بار در جهان با ویژگیهای منحصر به فرد و آمیخته با فرهنگ ملی و اسلامی بنیان یافته است خواهیم دید که چگونه فردی از این مرز و بوم با تلاشهای خستگی ناپذیرش بدون الگو برداری از فرهنگ و نمونه های خارجی توانست رشته ای زیبا از هنرهای رزمی ایرانی که یادآور حماسه ها و فرهنگ این مرز و بوم است پایه گذاری و در سطح وسیعی به فعالیت بپردازد . زیبایی فنون این هنر نوپای رزمی به همراه اجرای شگفت انگیز و منحصر به فرد حرکات آن توسط جوانان دلیر ایران زمین بر کسی پوشیده نیست وتوانایی بالای رزمی نیروهای رزمگاه کماندو ایران در مسابقات و همایش های داخلی و خارجی تعجب و تحسین کارشناسان و ورزشکاران رزمی را برانگیخت . از طرفی رفتار و گفتار و کردار نیک اعضاء این مجموعه جذاب نشانه ای از فرهنگ و آداب نیک و شایسته این دیار را به نمایش گذاشته است . همان نیروهای جوان و آزاده ای که در سخت ترین شرایط و بدون حمایت های مالی ( که اکثر رشته های ورزشی از آن بهرمند هستند ) با عشق به اهداف والا آوازه بلند حماسه و عشق مردمان این سرزمین سبز و دلیر پرور را سر دادند اما در میهن و خانه خود غریب بودند و این غربت در وطن نتوانست مانع از حرکت وتلاش پسندیده شان شود .
در صورتی که باید به چنین حرکت بزرگ فرهنگی و ورزشی بها داده میشد نه تنها حمایتی از سوی دستگاه های مرتبط با جوانان و ورزش نشد بلکه تیرهای زهرآلود کینه و حسادت از هر طرف به سوی این جوانان با استعداد و پاک سیرت نشانه رفت و هر آنچه که با دشمنان و جنایتکاران نکردند نسبت به این تشکل روا داشتند . اما مقاومت زیبا و ستودنی رزمگاه کماندو ایران توطئه ها و ترفندها را خنثی نمود , دروغهای دشمنان افشا شد و تهمت های ناروا به این تشکل دامنگیر تهمت زنندگان گردید و این رشته نوپای ایرانی بدور از هر گونه آلودگی و هیاهویی به راه و مسیر پرافتخار خود ادامه داد .
در برخی از صفحات تاریخ میخوانیم که چگونه در مقاطع زمانی مختلف وقتی دشمنان به یک شهر و منطقه ای حمله میکردند اما با مقاومت ساکنان و مدافعین روبرو میشدند برخی اعمال ناجوانمردانه ای همچون قطع مواد غذایی و آب و امکانات را وسیله ای برای تسلیم روا میداشتند . حال بنگریم که در زمان کنونی که عصر تکنولوژی و توسعه است اگر چنین حرکت غیر انسانی صورت پذیرد چه حکمی و معنایی خواهد داشت .
شاید برخی این موضوع را بدور از واقعیت بدانند اما باید بیان داشت که حقیقتی انکار ناپذیر است که روستایی را از حداقل امکانات رفاهی و آبادانی محروم نمایند و حتی به ساکنانش یارانه های نقدی و سوخت تعلق نگیرد . اینجا در کشور بیگانه نیست روستایی در قلب ایران زمین و در دیار حماسه سازان است . ساکنانش نه از شرق آمدند و نه از غرب بلکه ایرانی و  وارث فرهنگ و تمدن کهن و فرزندان کوروش هستند . فقط جرمشان این بود که تسلیم خواسته های غیر انسانی اهریمنان نشدند و رو در روی مردم سرزمینشان قرار نگرفتند و عزت خود را به ذلت آنان نفروختند . آری این افسانه نیست که روستایی که مرکز آموزش رزمگاه کماندو ایران در آن واقع است از امکانات اولیه زندگی همچون آبرسانی و تهیه آب آشامیدنی بهداشتی , برق رسانی , تلفن , گاز , و جاده محروم بوده و هرگونه اقدام ادارات و سازمانها برای پاسخگویی به تقاضاهای بر حق و اساسی ساکنان روستا مورد بازخواست دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرد و هیچکس حق نداشته باشد کوچکترین امکانات که حق قانونی و اساسی آنها است را در اختیارشان قرار دهند و جالب تر اینکه از تنظیم فرم پرداخت یارانه ها نیز جلوگیری شود .
ای ایرانیان آزاده , ای جهانیان , ای جوانان بدانید که هنوز جوانان آزاده ای هستند که شرف و عزت خود را نفرختند و به ظلت ظالمان تن ندادند . آنان سربلند و سرافراز در تاریخ جاودانه مان یاد خواهند شد . آنگاه که آیندگان بپرسند اینها چگونه مردمانی بودند که در قطعه های سبز از سرزمین سبز ایران زمین پایداری و مقاومت کردند و از اصول جوانمردی و درستی و راستی شان علیرغم تمامی فشارهای بیگانه پرستان دست نکشیدند .
ای انسانهای آزاده , آزادگی واژه زیبایی است اما برای رسیدن به آن باید به صبر صابران و مبارزه دلیر مردان نگریست تا مسیر حرکت راستین به آن را یافت .
باز هم سکوت و سکوت و سکوت از این همه فشار و دشمنی . باز هم سکوت غم انگیز و ...       

۴۶ نظر:

  1. با سلام
    این تکرار تاریخه که با قطع امکانات بخوان به گروهی فشار بیارند. ولی چرا از نتایج کار گذشتگان درس نمیگیرند نمیدونم

    پاسخحذف
  2. آخه از یک روستا این امکانات اولیه رو گرفتن چه مشکلی رو حل می کنه ؟

    پاسخحذف
  3. فقط آدم های ذلیل به فکرشون چنین رفتارهایی میرسه که چنین امکاناتی رو از مردم سلب کنند

    پاسخحذف
  4. زندگی عبارت است از ایستادگی
    ندیده ای درخت بیشتر از بوته گیاه، زندگی میکند
    و سنگ بیشتر از درخت ...

    پاسخحذف
  5. واقعا خجالت هم خوب چیزیه . اینا دیگه کی هستند . هیچ کی از دستشون در امان نیست به خدا

    پاسخحذف
  6. این گروه چه همتی دارند که با این همه فشار باز پای اهدافشون هستند .

    پاسخحذف
  7. چرا دولت به چنین مجموعه هایی کمک نمیکنه با این که این همه ادعا داره ؟؟؟؟

    پاسخحذف
  8. اینا با این همه فشار میخوان به چه هدفی برسند نمیدونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  9. آفرین بر استاد یکیتا و رزمگاه که تسلیم این ظالمان و وطن فروشان نشدند.

    پاسخحذف
  10. ایستادگی و مقاومت استاد یکیتا در مقابل این همه دسیسه و فشار نشان بزرگی این انسان والا و شریف هست،باشد که مسولین ما از خواب غفلت بیدار شده و دست از دشمنی با این یگانه بی همتا بردارند.

    پاسخحذف
  11. سلام،سوالی که تو ذهنم هستش اینه که اهداف یکیتا چقدر براش ارزشمنده که برای رسیدن به اون حاضر شده که هر رنج و سختی رو تحمل کنه؟

    پاسخحذف
  12. اگر این جماعت حاضر بخواهند با تمام تشکلات اینچنینی اینگونه رفتار کنند یا کردند فاتحه همه چی رو باید خونده بدونیم !!!

    پاسخحذف
  13. بهتره که مسولین کشورمون یک مقدار از کشورهای دیگه یاد بگیرند که چطور از طراحان و مبتکران کشورشون قدر دانی میکنند و به جای حذف و محروم کردنشون از امکانات،بسترها و زمینه های لازم رو برای پیشرفت و ترقی شون فراهم می کنند.

    پاسخحذف
  14. امیدوارم روزی سکوت شکسته شه و به همه غم ها پایان داده شه

    پاسخحذف
  15. امیدوارم هر چه سریعتر جواب کارهاشون بگیرن و به خواری و رنج بیوفتند . انشءالله

    پاسخحذف
  16. در این زمان و با دیدن این همه ظلم در حق این انسان های والا چیزی بدتر از سکوت و خاموشی و بیتفاوتی نیست.نباید بگذاریم که با غفلت خودمان زورگویان هر کاری که دلشون خواست در حق انسان های شریف انجام بدن.

    پاسخحذف
  17. ای کاش ما هم از تبار آزادگان راستین این عالم باشیم

    پاسخحذف
  18. یعنی چه کسی توان شکستن این سکوت حاکم بر میهن سبز رو داره ؟

    پاسخحذف
  19. در نبرد با ابلهان به سنگرآخر پناه برده ام ...

    خاموشی

    پاسخحذف
  20. با درود
    درود بر این جوانان مبارز که علی رغم این همه فشار دست از آرمان های والای خویش نکشیدند .
    ان الله مع الصابرین .

    پاسخحذف
  21. فقط انسان های حقیر و پست از چنین شیوه هایی برای مبارزه استفاده می کنند. قطع امکانات اولیه یه عده شده شیوه فشار ؟؟؟؟؟ واقعا که

    پاسخحذف
  22. سلام
    تنها یک عامل سبب مقاومت انسان در برابر این همه سختی و فشار میشه و اون عامل چیزی نیست جز :
    ایمان به خدا

    پاسخحذف
  23. اینا از درماندگیشونه که به این شیوه متوسل شدن. ایشالله بدتر از این شن

    پاسخحذف
  24. با سلام به نظر میرسه در پاسخ به این همه ظلم همه جانبه نیاز به فردی خاص هست که پیدا شده.

    پاسخحذف
  25. سلام اینا مثلا با این کارا چیو میخوان ثابت کنن
    همین کفایت که خدا با مردان خودش همراست.

    پاسخحذف
  26. خدا به زمین گرمشون بزنه که از این حربه ها استفاده میکنند

    پاسخحذف
  27. "والله خیرا حافظا و هو ارحم الراحمین..."

    پاسخحذف
  28. واقعا جای تعجبه دولتی که این همه شعار عدالت سر می دهد اینطوری ظلم می کند در حق کسانی که همواره ندای حق و درستی سر میدن.

    پاسخحذف
  29. اگه آدم تو زندگیش ذره ای هم وجدان داشته باشه هرگز حاظر نمی شه که چنین کار های غیر اخلاقی و غیر انسانی رو انجام بده.

    پاسخحذف
  30. یعنی اینها تا الان هنوز متوجه نشدند که این کارها دیگه فایده ای نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  31. سلام
    اگه میشه سریع تر به روزش کنید.از فعالیتهای جدید رشتتون و استادتون بگین،از برنامه های آیندتون بگین.
    آیا میخواین در مقابل این همه ظلمی که در حق شما شده فقط سکوت کنید؟؟؟؟

    پاسخحذف
  32. همیشه در طول تاریخ اینگونه بوده که اگرچه ظالمان سختی ها و فشار زیادی به انسان های نیک و حق جو روزگارشان وارد میکردند ولی در نهایت پیروزی با اهل حق بوده است.

    پاسخحذف
  33. با خوندن این نوشته فقط این آیه قرآن به ذهنم اومده:
    "ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا ونصرنا علی القوم الکافرین"

    پاسخحذف
  34. بگذار ابر سرنوشت هرچه می خواهد ببارد ما چترمان خداست

    پاسخحذف
  35. آیا این دوستان نمی دانند که وعده های الهی تخلف ناپذیرند...

    پاسخحذف
  36. دولت ما هی تبلیغ می کنه که ما برای نخبگان و قهرمانان کشورمون ارزش قایلیم و تمامی امکانات برای پیشرفت اونها رو فراهم میکنیم!!!
    انصافا آیا این امر در مورد نخبه بزرگ عصر کنونی ما یعنی جناب استاد یکیتا صورت پذیرفته؟ آیا دولت به ایشون امکانات داده یا اینکه استاد و تمامی یارانش رو از حداقل امکانات محروم کرده؟

    پاسخحذف
  37. خدا آخر عاقبت مملکتی رو بخیر کنه که با نخبگانش اینگونه رفتار می شه

    پاسخحذف
  38. اگه اختیار امور مملکت ما به جای این انسان های مدعی به دستان یکیتا بود اونو به گلستانی همیشه سبز تبدیل میکرد.

    پاسخحذف
  39. این دیگه چه کشورییه!!!مشتی آدم مکار و پلید اختیار مملکت رو به دست گرفتند و هر کاری که دلشون می خواد انجام میدن تازه میان جار میزنن که مردم ما هیچ مشکلی ندارن و امور کشور بر وفق مراده!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  40. و اما تکرا تاریخ و تکرار ناجوانمردی ها

    پاسخحذف
  41. سوال من از صاحب وبلاگ این هستش که ریاست مجموعه ورزشی کماندو در حال حاضر کجا هستند و مشغول چه فعالیتی می باشند؟آیا دیگه این رشته هیچ فعالیتی تو سطح کشور نداره؟آیا برنامه ای برای ادامه فعالیتهاش نداره؟

    پاسخحذف
  42. صبر يعني : واكنش در بهترين فرصت نه در اولين فرصت...

    پاسخحذف
  43. بزار هر کاری دوست دارن بکنند . خلاصه میرسه روزی که ...

    پاسخحذف
  44. در کلبه ما رونق اگر نیست صفا هست
    آنجا که صفا هست در آن نور خدا هست

    پاسخحذف
  45. چقدر رفتارهای حقیرانه ای دارند این اهالی به اصطلاح قدرت.

    پاسخحذف
  46. خواهشمندم سریعتر مطالبتان را بروز کنید آخه خیلی وقته منتظر مطالب جدید و زیبایتان هستیم تا بیشتر آشنا بشیم.

    پاسخحذف